Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Mój tort urodzinowy

    Mój tegoroczny tort urodzinowy, wbrew pozorom nie kosztował zbyt wiele pracy:)



    Do 3 warstw biszkoptu potrzebujesz:

- 7 jajek
- 1.5 szklanki mąki
- 1.5 szklanki cukru
- 2 łyżeczek proszku do pieczenia
- 2 łyżeczek octu
- 2 budyniów śmietankowych
- 2 łyżek kakao

    Do przełożenia i ozdobienia tortu potrzebujesz:

- śmietankowego kremu do tortów w proszku
- 100g masła
- 300ml mleka
- 500ml śmietany 36%
- 50g cukru
- borówek
- 2 brzoskwiń
- łyżeczki kawy rozpuszczalnej


    Białka oddziel od żółtek i ubij na sztywną pianę, dodaj do nich cukier i mieszaj do uzyskania gładkiej, błyszczącej masy. Żółtka wymieszaj z proszkiem do pieczenia i octem, mikstura zacznie nieco rosnąć, nie martw się, tak musi być. Do białek dodaj budyń i mąkę, nie przerywaj mieszania. Na koniec dodaj żółtka i dokładnie połącz je z resztą. Jeden biszkopt ma być ciemny więc część ciasta połącz z kakao.
    Tortownicę i dwie blaszane miski o płaskim dnie i różnej średnicy posmaruj tłuszczem i wysyp bułką tartą by zapobiec przyklejeniu się do nich biszkoptu.
Wylej ciasto i puknij naczyniem o blat by pozbyć się pęcherzyków powietrza. Piecz z termoobiegiem w 190 stopniach C przez minimum 40 minut (w zależności od wielkości ciasta), najlepiej przed wyjęciem wykonać test patyczkiem do szaszłyków, jeśli jest suchy ciasto jest gotowe. Jeśli nie dysponujesz patyczkiem możesz po prostu dotknąć ciasta, gdy środek jest sztywny i tylko trochę się ugina pod palcem wtedy ciasto jest dobre.
     Po ostygnięciu przekrój każdy biszkopt na dwa blaty i nasącz kilkoma łyżkami mocnej herbaty(może być połączona z alkoholem).



     Krem wykonaj zgodnie z instrukcją na opakowaniu, śmietanę ubi z cukrem, borówki i brzoskwinie umyj i osusz. Zaparz łyżeczkę kawy w łyżce wody,
Brzoskwinie pokrój na drobne kawałki i odsącz z nich sok, Krem z proszku podziel na trzy części proporcjonalnie do wielkości poszczególnych blatów. Największy przełóż kremem wymieszanym z brzoskwiniami, przykryj drugim krążkiem i posmaruj po wierzchu bitą śmietaną.Na śmietanie ułóż kolejny blat, który przełóż kremem wymieszanym z kawą, znów przykryj i posmaruj śmietaną, kolejną warstwę stanowi biszkopt przełożony samym kremem śmietankowym. 
    Całość pokryj śmietaną i włóż do lodówki by nie spłynęła..Dekoruj borówkami na krótko przed podaniem.
    Jeśli chodzi o krojenie to najlepiej sprawdza się metoda krojenia 2 wierzchnich warstw jako jednego kawałka i spodniej jako kolejnego.

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie :) Ja niestety nie mam dużych zdolności, jeśli chodzi o pieczenie tortów, dlatego zazwyczaj na ważne uroczyści po prostu je zamawiam. Z ciastami nie ma tragedii, ale z tortami wolę nie ryzykować :) Moja cukiernia online robi przepyszne torty, i to jeszcze z dostawą do domu, więc od czasu do czasu mogę sobie pozwolić na taką przyjemność :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda ten tort :) i do tego udekorowany borówkami, pycha:) Przepis faktycznie nie jest bardzo skomplikowany, chyba przetestuję w weekend. Jak dla mnie borówki idealnie nadają się do dekoracji ciast i deserów a do tego fantastycznie smakują.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, żałuję, że nie mam takich umiejętności. Jutro urodziny męża, a ja jeszcze nic w związku z tortem nie zaplanowałam i wydaje mi się, że będę musiała się ratować jakimś rozwiązaniem 'last minute' w stylu https://e-torty.pl/torty-prezenty-urodzinowe-dostawa. Co sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że ja też miałam na początku problemy z przyrządzeniem tortu, lecz po paru mniej udanych próbach w końcu mi się zaczęło udawać :). Niedawno nabyłam też na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw kilka przydatnych akcesoriów, które ułatwiają mi serwowanie oraz przygotowywanie wypieków. Torty przyrządzam najczęściej na specjalne okazje, takie jak uroczystości rodzinne.

      Usuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer