Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Bardzo prosty placek z owocami


    Przepis na ten placek wziąłem od babci, u niej zawsze można zjeść jakieś dobre ciasto:) Zwykle robi je z rabarbarem, sam postanowiłem dodać do niego jabłko i w ten sposób powstało szybkie ciasto na wizytę znajomych ;)


                            Do ciasta potrzebujesz:

 - 4 jajek
 - 2 szklanek mąki
 - szklanki cukru
 - niecałej kostki margaryny
 - 2 łyżeczek proszku do pieczenia
 - 1/4 łyżeczki soli
 - dowolnych owoców (ja użyłem 1 jabłka i 2 pędów rabarbaru)

    Białka ubij na sztywną pianę, stopniowo dodaj cukier i ubijaj aż się połączy z pianą. Dodaj żółtka i wymieszaj, następnie wsypuj stopniowo mąkę i proszek do pieczenia nadal mieszając. Rozpuść 220g margaryny i ciepłą, nie wrzącą, dodaj do masy.

    Wymieszaj dokładnie i wylej do nasmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą formy. Na cieście dociskając ułóż owoce. Piecz w 180 stopniach z termoobiegiem aż ciasto urośnie i się zarumieni. Sprawdź wykałaczką czy ciasto nie jest niedopieczone w środku, jeśli tak to piecz dalej bez termoobiegu przez 10minut. Podawaj placek posypany cukrem pudrem.
Smacznego!















2 komentarze:

  1. Najprostsze i najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomimo, że w kuchni nie jestem mistrzynią, to placek wyszedł mi na piątkę z plusem :D

    OdpowiedzUsuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer