Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Kruche jogurtowe ciastka

    Kupiłem słoik na ciastka, musiałem upiec ciastka ;) Nie chciało mi się zbytnio męczyć, ale ciastka wyszły bardzo smaczne.

Do upieczenia około 30 ciastek potrzebujesz:

 - 2 szklanek mąki + trochę do podsypania
 - 2/3 szklanki cukru + trochę do posypania
 - 150g margaryny 
 - 1 jajka
 - 7-8 łyżeczek jogurtu naturalnego
 - szczypty soli

    Margarynę, żółtko, jogurt i suche składniki wrzuć do miski. Szybko zagnieć, najpierw siekając nożem, można też użyć robota kuchennego. Nie można zbytnio rozpuścić margaryny, co dzieje się w czasie długiego wyrabiania ciasta. Gdy składniki się połączą, uformuj z ciasta kulkę i owiniętą folią włóż do lodówki na pół godziny. Następnie rozwałkuj ciasto na papierze do pieczenia (można trochę podsypać mąką), powinno być dość cienkie, około 0,5cm. Ciastka urosną trochę w czasie pieczenia. Wytnij z ciasta pożądane kształy i przenieś papier na blachę, posyp ciastka cukrem. Piecz zależnie od wielkości 12-18 minut w 180 stopniach, do złotego koloru.
    Moje ciastka udekorowałem kwiatkami łuskownika. Tuż po wyjęciu z piekarnika połozyłem kwiaty i używając pędzelka pokryłem ciastka cieniutką warstwą białka, które od razu się ścięło przyklejając kwiaty.

Smacznego!

PS: Przechowuj szczelnie zamknięte.


6 komentarzy:

  1. a kiedy dodac jogurt nic o nim nie ma?

    OdpowiedzUsuń
  2. A moze być jogurt smakowy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio całej mojej rodzinie ugotowałam bardzo dobre smakołyki.Te smakołyki miałam z strony internetowej https://conaobiad.com.pl . Na tej stronie są super przepisy.

    OdpowiedzUsuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer