Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Tarta z melonem i bitą śmietaną


    Dzisiejszą wizytę gości postanowiłem uświetnić melonową tartą :) Wyszła przepyszna, dlatego bardzo ją polecam.


    Do ciasta potrzebujesz:
- 250g mąki
- 120g masła
- 60g cukru
- małego jajka
- 2 lyżeczek śmietany
- szczypty soli


    Do nadzienia potrzebujesz:
- średniego melona
- szklanki cukru
- soku z jednej cytryny
- 3 łyżek mąki
- pół litra śmietany 
- 2 łyżek cukru
- odrobiny startej czekolady do dekoracji


    Mąkę wymieszaj z pokrojonym zimnym masłem, cukrem i solą, dodaj jajko i śmietanę. Zagnieć ciasto i uformuj z niego kulkę, włóż do lodówki. Po 30 minutach upiecz kruchy spód w 190 stopniach C i zostaw do ostygnięcia. Powinno to zająć około 25 minut, warto zrobić w cieście kilka dziurek wykałaczką, by nie powstały bąbelki powietrza.
    Melona obierz, wydrąż i pokrój w kawałki. Zmiksuj używając blendera, dodaj mąkę i cukier, wymieszaj i wlej do garnka. Gotuj mieszając, by nie przypalić. Gdy krem zgęstnieje zdejmij z gazu i włóż garnek do naczynia z zimną wodą by przyspieszyć stygnięcie. . 
    Gdy nadzienie ostygnie umieść je na cieście, wstaw do lodówki na godzinę. Ubij śmietanę z cukrem, po wyjęciu ciasta z lodówki poryj je śmietaną i udekoruj czekoladą.

Smacznego!!!

15 komentarzy:

  1. cześć! czy mógłbyś powiedzieć, dlaczego w wymienionych składnikach na ciasto nie ma mowy o śmietanie, a zaraz przy wykonaniu dodajemy śmietanę do ciasta? pozdrawiam serdecznie! Paulina

    OdpowiedzUsuń
  2. Czesc, moje niedopatrzenie ;) do ciasta trzeba dodac ze 2 lyzeczki smietany 30.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewa, Witaj Marku, dodałam do melona 3 łyżki maki ale nie tężeje :-( ile trzeba czasu aby tę masę można było pokroić nożem? Zaznaczam, że trzymam w lodówce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ze tak wyszlo.Moze za malo sie zagescil ten melon w czasie gotowania?trzymalbym w lodowce kilka godzin po tym czasie juz lepiej nie bedzie, melon musi byc gesty przed wylaniem na ciasto, jednak mysle, ze.smaku to wcale nie zepsuje.

      Usuń
    2. Jesli masz czas mozesz usunac nadzienie z ciasta i podgotowac je jeszcze az bardziej zgestnieje, ewentualnie mozna dodac.odrobine maki

      Usuń
    3. ...na szczęście nie wylałam nadzienia na ciasto tylko sobie "siedzi" w lodówce, poczekam... dodam, że jest baaaardzo smaczne ;-))

      Usuń
  4. hej,

    jak bardzo gęsta musi być masa na nadzienie? Takie , że łyżka staje? Gotuję już dlugi czas i jest pół gęste : (

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie, ze lyzka staje to nie:) Geste tak zeby z lyzki sie nie wylewalo za bardzo. Takie na tarcie wylewam i czekam az zatygnie, troche plynu wsiaka w ciasto i dzieki temu tez sie gestsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. To świetnie :) czyli czekam aż przestygnie i wyleję na ciasto- dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewa: Witam ponownie, niestety poprzednia masa nie zgęstniała :-( ale polewałam nią ciasto i w taki sposób serwowałam. Nie poddałam się jednak i zrobiłam ciasto po raz drugi, wyszło wyśmienicie :-),masa zgęstniała, podaję ją z sosem waniliowym ale nie wiem, czy do zdobycia w Polsce. Jest mniej kaloryczny a równie dobry jak śmietana. Czekam na kolejne dobre przepisy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, ze sie nie poddalas! Fajnie, ze jestes, wlasnie mysle nad jakims ciastem;)

      Usuń
    2. Ewa: Witaj ponownie, swojego czasu robiłam tę sama tartę z agrestem i z porzeczkami dodawała odrobine cukru i piekłam wszystko razem, serwowałam oczywiście z sosem waniliowym, palce lizać, polecam, zwłaszcza, że zaraz sezon na porzeczki. Z wiśniami też nienajgorsze ;-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Wygląda smakowicie, chętnie bym spróbowała :)

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer