Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Zdrowe ciasteczka owsiane bez jajek, bez mąki i bez cukru, za to z czekoladą

    Z okazji kiermaszu zdrowia, na który zostałem zaproszony, w ramach poczęstunku, zrobiłem te zdrowe ciasteczka. Zainspirowały mnie ciastka owsiane z czekoladą jedzone u koleżanki, dodałem coś od siebie i powstały te oto, jak dziś usłyszałem od próbującej
ich pani "najlepsze owsiane jakie jadła" poprosiła o przepis, wrzucam go właśnie z myślą o niej ;) Pozdrawiam:)


    Do przygotowania 20 ciastek potrzebujesz:

 - 3 szklanek płatków owsianych górskich
 - 3 dużych, dojrzałych bananów
 - 1/3 szklanki  suszonej żurawiny
 - 1/3 szklanki suszonych śliwek
 - 1 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy
 - 1 łyżki nasion słonecznika
 - szczypty soli
 - 1 tabliczki gorzkiej czekolady

    Suche składniki wymieszaj w misce, dodaj banany i sok.  Zagniataj wszystko rękoma aż powstanie lepka, plastyczna masa. Uformuj z niej kulki pożądanej wielkości i rozpłaszcz każdą między dłońmi. Ułóż ciastka  na papierze do pieczenia, z małymi odstępami. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 10-15 minut zależnie od wielkości ciastek.
Czekoladę rozpuść w misce ustawionej nad garnkiem z gotującą się wodą. W płynnej czekoladzie zamaczaj spody ciastek, następnie odstaw je do góry dnem do zastygnięcia czekolady.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Super ciasteczka! Z chęcią wypróbuję. Gdyby nie to, że właśnie skończyłam piec trzecią porcję muffinów, to już bym się za nie zabrała :D Banany i czekolada to połączenie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny przepis. Na pewno wypróbuję. Tymczasem pozwoliłam sobie opublikować jeden Twój przepis:http://antymarka.blogspot.com/2013/12/hej-hej.html
    Zapraszam
    www.antymarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, a dodatkowo bez mąki i cukru więc zdrowiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie, te ciacha są naprawdę REWELACYJNE!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mężczyzna w kuchni jednak wpadnie czasem na dobry pomysł ! haha Super ciacha Pozdrawiam - Weronika z New York Muffin :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer