Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Cupcake'i czekoladowe z cytrynową bezą włoską

    Znalazłem dziś w sklepie zestaw małego cukiernika z foremką na cupcake'i, musiałem go wypróbować... Szkoda, że foremka jest tylko na 6 ciastek, dałem się jednak skusić fartuszkowi, który wygląda na mnie jak duży śliniaczek :p

Do około 20 ciastek potrzebujesz:
 - 240ml wrzątku
 - 190g mąki pszennej
 - 200g cukru
 - 120g masła
 - 50g czekolady mlecznej
 - 2 łyżek kakao
 - łyżeczki proszku do pieczenia
 - szczypty soli
 - 2 jajek

 Do bezy włoskiej potrzebujesz:
 - 4 białek
 - 200g cukru pudru
 - 50ml wody
 - soku z jednej cytryny

    Czekoladę i kakao zalej wrzątkiem. Masło utrzyj z cukrem, dodaj jajka, dodaj mąkę, proszek do pieczenia i sól. Uzyskaną masą wypełnij papierki do 2/3 wysokości. Piecz przez 15-20 minut w 190 stopniach C bez termoobiegu.
z 12 zdjęcia doczekało 9 ;)
    Wsyp cukier puder do garnka, zalej go wodą i umieść na dość dużym ogniu, nie mieszaj, możesz tylko poruszać garnkiem. Ubij białka na sztywną pianę. Gdy cukier i woda zmienią się w syrop bardzo powoli dodawaj gorący syrop do białek cały czas miksując, gdy wlejesz cały syrop nie przerywaj mieszania przez 10 minut. Masa powinna być sztywna i lśniąca a pod koniec mieszania zimna. Dzięki zaparzeniu białek syropem nie ma ryzyka związanego ze spożyciem surowych białek. Udekoruj ciastka używając szprycy gdy wystygną.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer