Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Tarta ze śliwkami, budyniem i kruszonką

    Kupiłem nową foremkę do tarty i musiałem ją przetestować. W sumie nie wiem czy nie kupiłem foremki po to, by móc upiec tę tartę:) Foremka trochę mniejsza niż standardowa, przepis podaję jednak na tę zwykłą.


Do upieczenia tej tarty potrzebujesz:

Kruche ciasto:

 - 200g mąki
 - 100g masła
 - 50g cukru
 - 1 jajka
 - szczypty soli
Nadzienie:

 - 10 śliwek
 - budyniu śmietankowego
przygotowanego według przepisu
 - 4 łyżek cukru

Kruszonka:

 - 1 część masła
 - 2 części cukru
 - 3 części mąki
Nie podaję gramatury, nie każdy lubi
dużo kruszonki (ja dałem około 40g masła).
    Szybko zagnieć ciasto, rozwałkuj i umieść w formie. Dociśnij do ścianek, nadmiar ciasta usuń, na dnie zrób kilka dziurek widelcem, włóż do lodówki. Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. Przygotuj budyń. Pokrój śliwki na ćwiartki. Włóż ciasto do rozgrzanego piekarnika i piecz przez kilkanaście minut, spód musi się upiec i być sztywny. Na podpieczonym cieście rozsmaruj budyń. Ułóż śliwki na budyniu, posyp śliwki i budyń 2 łyżkami cukru. Wstaw do piekarnika i zmniejsz temperaturę do 180 stopni. Piecz przez 15 minut, posyp 2 łyżkami cukru i piecz kolejne 15 minut.
    Przygotuj kruszonkę łącząc mąkę, cukier i pokrojone na kawałki masło. Wyrabiaj końcami palców aby powstały grudki. Po piecznu w sumie przez 30 minut posyp ciasto kruszonką i piecz przez 25 minut. Po wyjęciu z piekarnika pozwól ciastu ostygnąć przed krojeniem.
 
 Smacznego!  

2 komentarze:

  1. Mmm, jestem pewna, że tarta smakowała wybornie :)
    Ja na urodziny dostałam prostokątną foremkę do tart, i za nią szaleję :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer