Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Quiche - tarta - ze szparagami i pieczakami

    Sezon szparagowy w pełni, a ja musiałem przygotować coś na piątkowy obiad bez mięsa...Postanowiłem przygotować quiche ;)

 
     Do kruchego ciasta potrzebujesz:

 - 200g mąki pszennej
 - 100g zimnego masła drobno pokrojonego
 - 1 jajka
 - szczypty soli

    Do farszu:

 - pęczka zielonych szparagów
 - 15 pieczarek
 - 2 kulek sera mozarella
 - kubeczka 200ml śmietany 36%
 - 4 jajek
 - pół cebuli
 - ząbka czosnku
 - soli, pieprzu, papryki
 - oleju do smażenia

    Kruche ciasto zagnieć ze wszystkich składników, gdy uzyskasz jednolitą konsystencję, rozwałkuj je i ułóż w formie. Dno podziuraw widelcem i włóż ciasto do lodówki/zamrażarki. Schłodzone ciasto upiecz w 200 stopniach do lekko złotego koloru ( około 15 minut).
    Szparagi, jeśli nie są bardzo młode, obierz (bez główek). Pieczarki pokrój na ćwiartki i usmaż na oleju z dodatkiem soli, pieprzu i papryki. Cebulę pokrój w kostkę i przesmaż na oleju po pieczarkach.
    Jajka wymieszaj ze śmietaną, solą pieprzem i drobno posiekanym ząbkiem czosnku. Dodaj jedną kulkę mozarelli rozdrobnioną na tarce i wymieszaj. Szparagi pokrój tak, by mieć równej długości główki, resztę szpraga pokrój na podobne kawałki. Na dnie upieczonego ciasta ułóż cebulę i pieczarki, rozłóż szparagi i wylej rozmieszaną masę jajeczną. Na wierzchu rozsyp drugą przetartą kostkę mozarelli i ułóż główki szparagów. Piecz w 180 stopniach przez około 45 minut, do ścięcia i zarumienienia masy. W czasie pieczenia przykryj wierzch quiche'u folią aluminiową, aby szparagi z wierzchu się nie przypiekły. Ja zdjąłem folię na ostatnie 15 minut pieczenia, żeby zarumienić wierzch.

Smacznego!

1 komentarz:

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer