Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Szpinakowe kotlety z otrębami


    Naszła mnie ochota na kotlety. Do sklepu, jak zwykle, nie chciało mi się iść. Wykorzystałem więc mrożony szpinak, ugotowałem kilka ziemniaków w mundurkach i obiad z głowy :) Otręby są bardzo zdrowe, więc warto się do nich przekonać.



    Do przygotowania kotletów potrzebujesz:

 - 300g ziemniaków
 - 450g rozdrobnionego mrożonego szpinaku
 - średniej wielkości cebuli
 - jajka
 - 2 ząbków czosnku
 - otrąb pszennych
 - bułki tartej
 - soli, pieprzu, papryki
 - natki pietruszki
 - oleju do smażenia



    Ziemniaki ugotuj w mundurkach, gdy wystygną obierz i ugnieć. Szpinak wrzuć na patelnie z odrobiną oleju. Poczekaj aż szpinak się rozmrozi a woda zacznie odparowywać, dodaj dwa ząbki czosnku. Trzymaj na ogniu aż woda zupełnie odparuje, następnie ostudź. Zeszklij cebulę i poczekaj aż wystygnie. Szpinak, cebulę i ziemniaki umieść w misce, dodaj jajko i zacznij wyrabiać masę. Dosyp pięć łyżek otrąb i bułkę tartą w takiej ilości, by wyrabiana masa dała się formować i nie kleiła do rąk. Dodaj pietruszkę i przyprawy do smaku. Uformuj kotlety i obtocz je w otrębach, obtrząśnij z ich nadmiaru i smaż aż panierka zrobi się złotawo-brązowa.

Smacznego!
 

2 komentarze:

  1. jak można zastąpić jajka? wygląda apetycznie, ale nie jem jajek

    OdpowiedzUsuń
  2. Można zamienić jajko na tarte tofu. Co do ilości to trudno mi powiedzieć, dałbym 1/3 kostki.

    OdpowiedzUsuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer