Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Bun bo Nam Bo, czyli moja wersja wietnamskiej sałatki z wołowiną, makaronem ryżowym i bulionem

    Postanowiłem przyrządzić to danie, gdyż niedawno jadłem coś podobnego i bardzo mi zasmakowało, istnieje wiele wersji tej potrawy szukając inspiracji połączyłem różne przepisy tak, by dostosować mój przepis do powszechnie dostępnych produktów. Sałatka jest bardzo sycąca
i zastąpi dwudaniowy obiad!

    Do przygotowania 4 porcji potrzebujesz:

 - 500g wołowiny (polędwica)
 - 1,5l bulionu wołowo-warzywnego
 - 3 łyżek posiekanych orzeszków ziemnych
 - 1 cebuli
 - mixu sałat z sałatą rzymską i marchewką
 - 2-3 liści kapusty pekińskiej
 - sosu rybnego
 - octu winnego
 - 2 papryczek chili
 - kilku ząbków czosnku
 - 2 limonek
 - 2 opakowań makaronu ryżowego
 - kiełków fasoli mung ( ja mam mix fasoli, ciecorki i soczewicy)
 - pieprzu, soli, cukru, imbiru w proszku, łyżki mąki

    Wołowinę pokrój na ciuniutkie plasterki w poprzek włókien. Umieść mięso w misce i dodaj: łyżeczkę soku z limonki, łyżeczkę soli, pół łyżeczki pieprzu, 2 łyżeczki sosu rybnego, łyżeczkę oleju, szczyptę imbiru i 2 posiekane ząbki czosnku. Wymieszaj i odstaw na godzinę.
    W czasie, gdy mięso się marynuje możesz przygotować sos oraz zamarynować marchew i kapustę. Marchewkę pozyskałem z mixu sałat, jednak mozesz po prostu jedną kupić i pokroić w cienkie słupki, w oryginalnym przepisie używa się też japońskiej rzodkiewki, jednak u nas nie jest o nią tak łatwo, postanowiłem, zgodnie z poradami, zastąpić ją białymi cześciami kapusty pekińskiej pokrojonymi w podobne do marchewki słupki. Marynata to 2 części octu winnego, 2 części ciepłej wody i jedna część cukru. Cukier rozpuść w wodzie, następnie dodaj ocet i taką marynatą zalej pokrojone warzywa tak, by nie wystawały nad jej powierzchnię. Marynuj minimum godzinę.
    Sos Nuoc Cham uzyskasz mieszając posiekaną papryczkę chili, ząbek lub dwa czosnku, zależnie od wielkości, 3 łyżki sosu rybnego i 3 łyżki soku z limonki oraz pół szklanki ciepłej wody z rozpuszczonymi w niej 2 łyżkami cukru. Sos najlepiej przygotować minimum na godzinę przed jedzeniem, gdyż wtedy ma czas się przegryźć.
    Kolejnym krokiem jest posiekanie niesolonych orzeszków ziemnych, jeśli są solone wystarczy je opłukać i osuszyć. Gdy orzeszki są posiekane, czas na prażoną cebulkę. Posiekaj na niezbyt małe kawałki cebulę, rozdziel warstwy i posyp łyżką mąki, przemieszaj by mąka osadziła się równo na wszystkich kawałkach. Wrzuć cebulę na rozgrzany olej i smaż do uzyskania złoto-brązowego koloru, odcedź z patelni i umieść na ręczniku kuchennym w celu pozbycia się tłuszczu, inaczej nie będzie chrupiąca, posyp solą.
    Gdy mięso się zamarynuje wystarczy usmażyć je na patelni/woku z małą ilością oleju. Plastry są cienkie, więc trwa to bardzo krótko.
    Z racji udziału bulionu sałatkę należy podawać w głębokim naczyniu. Na dnie każdej z misek ułóż ugotowany makaron ryżowy, zalej go bulionem. Na makaronie ułóż warstwę sałaty, na niej umieść mięso, cebulkę i orzeszki, polej łyżką sosu i posyp po wierzchu kiełkami.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer