Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Snickers kladdkaka, czyli szewdzkie ciasto czekoladowe z orzeszkami ziemnymi

    Inspiracją do stworzenia tego ciasta stały się dla mnie szewdzkie kryminały i chęć przeniesienia się na
chwilę do Skandynawii. Tradycyjne szwedzkie ciasto kladdkaka połączyłem z polewą orzechowo-czekoladową (o ile orzeszki ziemne można nazwać orzechami xD ) . Wygląda i smakuje super. Środek ciasta nie powinien byś do końca ścięty, dzięki czemu jego konsystencja i smak są wyjątkowe. Robiąc to ciasto bardzo dobrze się bawiłem i sam byłem pod wrażeniem tego, jak ładnie wygląda:)


    Do przygotowania ciasta w około 20cm formie potrzebujesz:

 - 2 szklanek cukru
 - 1 szklanki mąki
 - 4 łyżek kakao
 - pół kostki masła (roztopione)
 - 3 jajek
 - 50ml whisky
 - szczypty soli

 - 2 tabliczek dobrej mlecznej czekolady
 - 1 szklanki solonych orzeszków ziemnych


    Rozgrzej piekarnik do 170 stopni C, z moich doświadczeń lepiej piecze się z termoobiegiem, bez trwa to dużo dłużej). Nasmaruj formę do połowy wysokości. Wszystkie składniki ciasta wymiksuj dokładnie, cukier raczej nie rozpuści się w całości i w masie pozostaną jego kryształki, tym się nie przejmuj. Wymiksowane ciasto przelej do przygotowanej formy i wstaw do piekarnika. Piecz przez 15 minut, po tym czasie skontroluj stan ciasta. Pożądanym stanem jest zwarty brzeg, który nie brudzi wbitej wykałaczki i lużniejszy środek, który nieco wykałaczkę brudzi, jeśli ciasto nie jest jeszcze ścięte przy brzegach piecz je dalej i kontoluj co 5 minut, nie przepiecz go za bardzo, straci wtedy swój urok.
    Piekąc ciasto rozpuść czekoladę w naczyniu ustawionym nad garnkiem z parującą wodą, gdy się rozpuści odstaw ją do ostygnięcia, jednak nie dopuść do ponownego stężenia. Po wyjęciu ciasta odczekaj około 20 minut, po tym czasie do czekolady dosyp orzeszki i po wymieszaniu rozprowadź polewę na wierzchu ciasta. Pozostaw do całkowitego ostygnięcia i zastygnięcia czekolady, następnie usuń obręcz formy.
    Można przygotowac wersję bez polewy, wtedy po przestudzeniu posypuje się ciasto cukrem pudrem, popularne jest podawanie z owocami jak np. malinami oraz z lodami.

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Mmmmmm...w sobotę zrobiłam tartę z mleczkiem kokosowym-przewspaniała, więc Snickersa poczynię jutro, ale już wiem, że wyjdzie wspaniale!!! Gratuluję talentu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowała ta z mleczkiem kokosowym i dziękuję!:)

      Usuń
    2. Marku możesz sprawdzić czy nie ma błędów w przepisie, bo jest tam:
      - 2 szklanek cukru
      - 1 szklanki cukru
      A właśnie zabieram się za robienie ciacha i mam zagwozdkę:)

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Ale się zagapiłem;p szklanka mąki i 2 szklanki cukru powinny być:) Dzięki za uwagę!:)

      Usuń
    4. No to lecę robić:) Dzięki bardzo!

      Usuń
  2. Zrobiłam i skonsumowałam kawałek! Przepyszne i przesłodkie:) Miód w gębie!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czemu takie pyszne rzeczy muszą być takie kaloryczne... ?
    Wygląda przesmacznie, a ja wszystkie orzechowe smakołyki uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mysle, ze tam skad ciasto pochodzi trzeba duzo energii do ogrzania sie i czekolady by nie dostac depresji xD

    OdpowiedzUsuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer