Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Foccacia z boczkiem gorgonzolą i winogonami

    Foccacia to rodzaj pieczywa przypominający spód pizzy na grubym cieście, tak jak pizza pochodzi z Włoch. Typowe dla foccacii są wgłębienia w powierzchni ciasta i jej lekkość i puszystość. Nie może być ciężka i gliniasta. Do mojej dodałem ser gorgonzola, boczek i winogorna (tylko na połowie, nie wszyscy lubią). Wyszło pysznie.


    Do przygotowania ciasta na foccacie potrzebujesz:

 - 2 3/4 szklanki mąki
 - 3/4 szklanki wody
 - 1 łyżki drożdzy w proszku lub 10g świeżych
 - 1 łyżeczki soli
 - 2 łyżek oliwy z oliwek

 - oliwy do posmarowanai ciasta
 
    Na wierzch:

 - 2 łyżek oliwy (może być smakowa, ja użyłem czosnkowej i chili)
 - 1 łyżki wody
 - 150g sera gorgonzola
 - 150g boczku
 - 15 winogron
 - kilku listków bazylii
 - kilku szczypt soli


    Zagnieć ciasto ze wszystkich składników. Wyrabiaj aż będzie elastyczne. Uformuj kulkę i zostaw ją pod przykryciem w ciepłym miejscu przez 20 minut. Następnie rozwałkuj ciasto i złóż je na kilkukrotnie. Pozmaruj oliwą i umieść na papierze do pieczenia. Poczekaj az ciasto podwoi objętość (do 90 minut). Gdy ciasto wyrośnie rozwałkuj je na kształt blachy i odczekaj 20 minut az znów wyrośnie. Używając palców powniataj powierzchnię ciasta. Wymieszaj oliwę z wodą i rozprowadź na cieście.

    Boczek powinien być cienko pokrojony w plastry i podsmażony, nie przypalony, winogrona umyte i przekrojone na pół. Rozłóż równomiernie ser boczek i winorona na wierzchu placka. Wstaw do rozgrzanego do 200 stopni C i piecz przez 20 - 25 minut. Pięć minut przed końcem pieczenia posyp foccacię posiekaną bazylią. Najlepiej podawać jeszcze ciepłą, zima też jest smaczna, ważne żeby nie wyschła.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Świetny blog!

    Zapraszam do mnie :)
    Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może któregoś dnia znajdziesz u mnie coś ciekawego!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer