Jeśli chcesz o coś zapytać, coś zaproponować lub zamówić, napisz do mnie! marek.rejmer@gmail.com

Tarta z kremem z białej czekolady i jogurtu greckiego z borówkami i granatem

    Spodziewaliśmy się gości, było więc oczywiste, że muszę coś upiec. Zrobiłem pyszną tartę, która wygląda wspaniale i niestety właśnie się skończyła.. Polecam

    Do kruchego ciasta potrzebujesz:

 - 200g mąki pszennej
 - 100g masła
 - 50g cukru
 - 1 jajka
 - szczypty soli

    Do kremu :

 - 300g białej czekolady
 - 400g jogurtu greckiego
 - garści borówek
 - garści owoców granata

    Zagnieć ciasto ze wszystkich składników, rozwałkuj je i umieść w formie do tarty, przekłuj dno widelcem w kilku miejscach. Umieść w lodówce na minimum 30 minut, ja włożyłem do zamrażarki na 10, w tym czasie rozgrzałem piekarnik. Piecz w 200 stopniach przez około 15 minut, do zarumienienia. Po wyjęciu przykryłem ściereczką, nie chciałem żeby cała woda odparowała z ciasta zostawiając suchą, kruchą skorupę.
    Przygotowanie kremu jest dziecinnie proste. Czekoladę rozpuść w misce ustawionej nad garnkiem z wrzącą wodą, wymieszaj ją dokładnie i gdy ostygnie do temperatury pokojowej wymieszaj z jogurtem greckim. Po wymieszaniu umieść masę w lodówce i pozwól jej zgęstnieć. Po 30 minutach, gdy ciasto ostygnie a krem stężeje, można wyłożyć go na kruchy spód. Na wierzchu ułóż owoce i jedz z apetytem:)

Smacznego!



4 komentarze:

Witaj, dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i komentarz:)
Marek Rejmer